söndag 27 januari 2013

Hej Pål Rydberg

Pål Rydberg by leendeleo

Idag kunde jag inte hålla mig. Vi har inte rört golvet i TV-rummet ännu eftersom vi hade en aning om hur det såg ut redan och visste något behövde göras åt det. Därför skulle vi låta mattan ligga kvar på trägolvet tills det var dags.

Men jag behövde ta bort lite efter väggen för att komma åt att slipa listerna hela vägen ner. Så jag började riva upp mattan. På trägolvet ligger ett lager masonit och sedan en brun 70-tals plastmatta. Golvet är behandlat med faner och var troligtvis mycket snyggt när det var nybehandlat, dock är faner sliten och sprucken, speciellt runt entreerna. Jag har aldrig tidigare hört talas om att man gör denna typ av fanerbehandling på befintliga trägolv.

En tidigare ägare var medveten om att mattan inte skulle ligga kvar i all evighet och skickade en liten hälsning till framtiden. Denna lilla bit är inte av samma matta som golvet, och låg under masoniten.

Hej, den här flisan la jag in 16/8 1978

Pål Rydberg

1 kommentar:

Margareta sa...

Jag har sett till att Pål fått reda på det här.