tisdag 30 april 2013

Piterke

Eftersom det är valborgsmässoafton ikväll så är ridträningen inte inställd. Det innebär att ridgruppen idag är mycket mindre än vanligt. Mycket mindre. Dock var den lite uppfylld av ryttare från gruppen efter som gör ett dubbelpass.

Efter att ha ridit Zonny tre gånger över en femveckorsperiod börjar jag bli less på honom. Han beter sig ungefär som en hundvalp och är rätt bökig att både ställa i ordning och rida. Han bits och försöker dra av en i galoppen om man inte är med.

Idag blev det äntligen Piterke igen. Jag får nästan aldrig Piterke. Förutom att han springer lite väl fort är han en riktigt bra häst. Idag lyckas jag äntligen med säkerhet fatta galopp och hålla igång den flera varv. Piterke tycker om att springa helt enkelt.

Jag gör också en övning med ridläraren där jag rider runt henne och hon tjatar på mig att slappna av istället för att försöka lugna honom med spända armar hela tiden. Mycket bra övning. Jag hoppas något sitter kvar i huvudet nästa lektion.

Inga kommentarer: